Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Vysoka delay
- - Od Michael Macek Dne 2014-03-20 11:10 Upraveno 2014-03-20 11:22
Dobry den,
pouzivam turris s terminaci PPPoE session pres ADSL modem od O2. Vcera vecer (po stiznostech rodiny na nefuncni internet) jsem zjstil, ze ping na GW na strane O2 se zvysil na cca 6s (oproti standardni cca 14ms) a zaroven nedochazelo k ztratam paketu. Pretrvavalo to i pres restart jak turrisu tak ADSL modemu.  A pak po cca 1 hodine se delay dostala opet na normalni uroven.

Tzn to temer vylucuje problem na strane poskytovatele (pro ochranu routeru se pouziva policiing - tzn. zadne buffery a pouze zahazovani paketu), dtto pokud by doslo k pretizeni nejake linky na strane poskytovatele - pak bude opet dochazet ke ztratam paketu (a narust delay, ale v radu nekolika desitek ms, nikoliv sekundy - routery nemaji tak velke buffery).

To vede na problem v Turrisu - zrejme nejake zpozdeni zpusobene processingem paketu pro ucely sberu dat.  Je to mozne?

Bylo by mozne vytvorit balicek s tcpdump - predpokladam ze PPPoE traffic na wan eth  by mel byt jiz zprocesovany a umoznilo by to lepsi troubleshooting takovychto situaci.

Zdravi
MM
Nadřazený - - Od Michal Vaner (>>) Dne 2014-03-20 11:28
Dobrý den

Těch 6s zní opravdu jako hodně, nikomu z nás se taková věc při testování nestala.

Každopádně, sběrem dat by to být nemělo. Data se sbírají jednak pomocí klasických iptables, které jsou natolik rozšířené, že tam taková prodleva být prostě nemůže, jednak našeho vlastního daemona ucollect. Ten ale používá rozhraní pcap (tedy, totéž jako tcpdump). To funguje tak, že kernel každý paket, kromě zpracování, zkopíruje do bufferu a když je toho v bufferu dostatek, předá aplikaci ‒ ale v té době paket už dávno prošel skrz. Pokud by aplikace nestíhala, tak jí některé pakety prostě nedodá. Kopírování do bufferu způsobí mírné zdržení, ale rozhodně ne na řádu sekund, je to zkopírování pár kB dat v paměti. Při našich měřeních docházelo ke snížení max. průtoku dat zhruba o 10%, ale stále to bylo někde v řádech půl gigabitu za sekundu.

Balíček tcpdump existuje ‒ nainstalujete jej pomocí opkg install tcpdump. V tom tcpdumpu by pakety měly být vidět opravdu ve chvíli, kdy dorazí na na dané rozhraní. Zařadím jej do standardní instalace, ten by mohl být užitečný, takže se v nejbližší celou hodinu nainstaluje jako update.

Nevyskytuje se něco zajímavého v systémovém logu (pozor, log nepřežije restart routeru)?
Nadřazený - - Od Michael Macek Dne 2014-03-20 12:39
Dobrý den,
v logu jsem na nic podezřelého nenarazil.  Takovýto processing by to skutečně způsobovat neměl.
Pokud situace nastane příště, zkusím další troubleshooting.

Nemohl by to být problém  defaultně nastaveného shaperu/QoSu v kombinaci s PPP rozhraním?

Zdraví
MM
Nadřazený - - Od Michael Macek Dne 2014-03-26 00:26
DD,
zpoždění vyznikalo vždy při přetížení uplinku a na vině není Turris, ale zřejmě modem Comtrend - překvapivě při bridge eth -> ATM (ADSL) používá QoS a masivní buffering. Řešení: nastavení shapingu na pppoe rozhraní (pomocí integrovaného Wondershaperu).
Nadřazený - Od Bedřich Košata Dne 2014-03-26 12:39
Skvělé. Díky za informaci. Tenhle modem má asi dost lidí, takže se to bude určitě hodit.
Nadřazený - Od Michael Macek Dne 2014-03-30 22:45
Narazil jsem ještě na problém s wondershaperm, který se nespouští po navázání pppoe session.  Řešením je:

- vytvořit adresář /etc/ppp/ip-up.d se skriptem run_wshaper :
#/bin/bash
/etc/init.d/wshaper start

Funguje to následovně: pppd  při startu pppoe sputí /lib/netifd/ppp-up  a ten následně všechny skripty v /etc/ppp/ip-up.d
Nadřazený - Od GabriBor Dne 2016-01-20 20:22
Zdravím, jsem laik a mám problém s rychlostí popisovaný v tomto tématu.
Mohl byste sem prosím hodit screenshot nebo návod pro "lamy" jak nastavit ten shaping na pppoe ?
Děkuji ...
- - Od Franta OK2WF Dne 2014-08-30 17:24
Zdravím, tak jsem se stal taky majitelem modemu Comtrend a opravdu řeším problém že při odchozím toku na max jde odezva do p.....  pročítám to tady ale tak nějak nevím co kde přesně nastavit nebyl by podrobný návod pro laika ? Děkuji
Nadřazený - Od Michael Macek Dne 2014-09-04 21:49
DD,
v menu Network->Wondershaper  nastavne pro interface wan Uplink na hodnotu  cca o 15-20% nizsi nez je ADSL uplink, obdobne je mozne udelat s downlinkem.

Doporucuji to otestovat, napr. zkusit ping pri uploadu velkeho souboru.
- Od Franta OK2WF Dne 2014-09-11 13:47
Díky, tak jsem to nastavil a je pokoj od výpadků je zvláštní že dle O2 technika PING není nic důležitého a podstatného u linky VDSL tak ale díky nastavení bude pokoj protože stačilo když se zálohoval telefon a linka byla nepoužitelná
- Od GabriBor Dne 2014-10-09 14:21
Zdravím,
mám problém s kolísáním rychlosti internetu. Mám připojení ADSL od O2, modem Comtren v režimu bridge -> do něj je zapojen Turris přes kabel.
Rodina si již delší dobu stěžuje na kolísání rychlosti internetu - síť se zpomalila při jakémkoliv uploadu - tak jsem snížil ve Wondershaperu hodnotu odchozí rychlosti o cca 20% - nyní je nastavena na 180 kbit/s .
Bohužel problémy stále přetrvávají. Zkoumal jsme rychlost svého připojení skrz rychlost.cz a naměřil jsem na Download jen cca 1882 kbit/s a Upload 152,4 kbit/s; ping: 45ms  - to mi přišlo divné, normálně je rychlost mnohem vyšší, tak jsem jsem oba modemy (Comtrend i Turris) restartoval a naměřil jsem rychlost: ping: 43ms; Download cca 6905 kbit/s a Upload 430 kbit/s .
Tuším chybu v nastavení modemu Comtrend, ale nevím kde ji hledat popř. opravit. Jsem naprostý laik, tudíž nevím kde co hledat ...

PS. Řešil jsem to i s O2 a tam mi sdělili, že na našem připojení za posledních několik měsíců (odpovídá době zapojení Turrisu) zaznamenávají velké výkyvy.
Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Vysoka delay

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill