Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Síťová tiskárna - problém s p910nd
- - Od Marekv Dne 2016-04-28 11:09 Upraveno 2016-04-28 12:35
Když jsem dostal nový Turris, nainstaloval jsem si dle návodu tiskárnu přes USB port jako síťovou (HP 990cxi). Bohužel mi to nefungovalo (nepomáhal ani restart Turrisu apod.) a dost dlouho mi trvalo, než mne napadlo zkusit ještě restartovat službu p910nd. Tím se to rozběhlo... Myslel jsem, že je to vyřešeno, ale od té doby mi vždy, když vypadne elektřina tj. Turris se tak vypne, přestane po opětovném spuštění a naběhnutí Turrisu tiskárna fungovat. Musím přes rozhraní Luci jít do "Systém - Po spuštění", tam najít p910nd a stisknout tlačítko Restart. Pak se to rozběhne a běží do dalšího vypnutí Turrisu... Podotýkám, že u p910nd je nastaveno "Povoleno" a je jedno, jak se Turris vypne, zda výpadkem elektřiny, odpojením, stiskem tlačítka reset vzadu na Turrisu nebo se jen restartuje celý Turris přes webové rozhraní, prostě to po najetí nejde, dokud neudělám ten restart pro p910nd.
Nevíte co s tím? Problém, je, že když nejsem doma a vypadne proud, tak dokud se nevrátím, nikdo nemůže tisknout. Což třeba při delší nepřítomnosti je docela problém.

EDIT: Teď jsem to ještě zkoušel a zjistil jsem, že místo Restart stačí stisknout Start. Takže asi se to p910nd po spuštění Turrisu samo nespustí? Ale nevím proč. Povolené to, jak jsem psal je.
Nadřazený - - Od Ondřej Caletka (>>>) Dne 2016-04-29 09:34
Jak vypadá vae konfigurace? Obsahuje slovo bind? Pak je možné, že se služba spouští ještě před nastavením dané IP adresy, případně ještě před detekcí tiskárny, takže skončí s chybou.

Můžete zkusit odstranit volbu bind, případně problém obcházet startem služby se zpožděním:
https://dev.openwrt.org/ticket/14909
Nadřazený - - Od Marekv Dne 2016-04-30 10:28
Děkuji za reakci. Bohužel nevím, kde mám hledat tu konfiguraci? Nedaří se mi v luci najít nějakou možnost úpravy konfigurace pro p910nd. (Ale při zprovozňování tiskárny jsem nastavoval jen tu stránku  Služby -> p910nd - tiskový server, takže konfigurace by měla být asi nějaká defaultní...)

Našel jsem jen toto, ale to asi nebude ono? Přes menu Systém -> Software -> záložka Konfigurace se dostanu k tomuto výpisu s názvem "Konfigurace balíčku OPKG":
dest root /
dest ram /tmp
lists_dir ext /var/opkg-lists
option overlay_root /overlay
src/gz turris https://api.turris.cz/openwrt-repo/turris/packages/
Nadřazený - Od commar (>>) Dne 2016-04-30 16:48
Ne. Musíte se připojit přes SSH do routeru, z win můžete k tomu použít Putty nebo WinSCP.
Zeditovat /etc/config/p910nd podle rady p. Caletky.
Podívejte se do dokumentace k routeru, tak je popsán postup jak na to.
Nadřazený - Od Marekv Dne 2016-05-01 12:49
Děkuji oběma za pomoc. Zdá se, že to pomohlo. Prokousal jsem se tím SSH a toto bylo v konfiguračním souboru:
config p910nd
        option device '/dev/usb/lp0'
        option port '0'
        option bind 'xxx.xxx.xxx.xxx'
        option bidirectional '1'
        option enabled '1'

Samozřejmě místo xxx.xxx.xxx.xxx byla IP adresa Turrisu, kterou tu nebudu zveřejňovat (i když by to asi ničemu nevadilo). Tak jsem celý ten řádek smazal a po restartu Turrisu už tiskárna fungovala hned, takže to zdá se pomohlo.
Díky.
Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Síťová tiskárna - problém s p910nd

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill