Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Výpadky odesílání dat po upgrade na TurrisOS 3.0 ?
- - Od lcerny Dne 2016-05-29 05:44
Dobrý den.
Po upgrade na TurrisOS 3.0 se mi i přes funkční internet neodesílají data. Přitom to nen souměrné. Např. 26.5. uCollect vypadl na 13 hodin, ale Firewall vypadl na 22 hodin. Takže linka opravdu asi jela.   (děti brouzdají a nestěžují si :-)

Jsem jediný nebo je to nějaká chybka TurrisOS 3.0 ?

Hezký den.
Nadřazený - Od jarkad Dne 2016-05-29 06:30 Upraveno 2016-05-31 06:03
Nejste jediný komu to blbne. U mě to sice 26.5. chybu v odesílání dat neukázalo, ale mám výpadek 28.5. na uCollect a to celých 24 hodin. Přitom Firewall odesílal celou dobu. V rozhraní Foris je vše v pořádku a ani nepřišel e-mail s upozorněním na výpadek a to je nastavený na 1 hodinu. Jinak vše funguje normálně a bez výpadků. :confused:

27.5.2016
Firewall: 0 hodin
uCollect: 3 hodin


28.5.2016
Firewall: 0 hodin
uCollect: 24 hodin


29.5.2016
Firewall: 0 hodin
uCollect: 24 hodin


30.5.2016
Firewall: 0 hodin
uCollect: 13 hodin
Nadřazený - Od Nabla128k Dne 2016-05-29 06:59
U mě to hlásí výpadky firewallu. Už druhý den výhružné maily.
Nadřazený - Od rene.kliment (>) Dne 2016-05-29 08:08
Přidávám se:

    Firewall: 0 hodin
    uCollect: 24 hodin
Nadřazený - Od TomasA Dne 2016-05-29 12:30
Já mám s neodesíláním dat problém již od večera 24.5., kdy proběhl update na verzi 3.0 . Stále se opakují maily "Firewall: 0 hodin, uCollect: 24 hodin" .
Další zjištěné problémy bezprostředně po update:
- po update zcela nefunkční DNS
- nefunkční mount USB disku i SATA disku
Nefunkční DNS jsem nakonec řešil továrním nastavením, nebyl čas improvizovat, ráno jsem jel na 2 dny mimo domov. Po nahrání záložní konfigurace opět problém. Další reset a ruční nastavení a pak už funkční stav.
Po včerejším rozběhnutí IPv6 tunelu (úprava MTU) dnes již opět IPv nefunkční, úplně jsem raději WAN6 vypnul, protože ucollect vypadá, že se mu IPv6 líbí.

Pěkný den
Nadřazený - Od stealth Dne 2016-05-30 07:32
Včera jsem zkusil vypnout WAN6 i veškerou podporu pro IPv6 na ostatních rozhraních, leč po dnešní kontrole má uCollect opět plnou červenou na včerejších 24 hodin - tím to tedy nebude :wink:
- - Od Franta OK2WF Dne 2016-05-30 10:46
Taky nefunguje odesílání  uCollect už třetí den mi chodí že nemám odesláno 24 hodin 3x sem zařízení restartoval do továrního nastavení znova nechal aktualizovat nakonfiguroval sem si ho a stále nic přitom když se podívám v informacích o routru v rozhraní Foris tak je vždy potvrzené odeslání tak nevím
Nadřazený - Od Pepe (>) Dne 2016-05-30 11:39
Na Twitteru mi odepsali, že se tímto problémem intenzivně zabývají. :)
- - Od stealth Dne 2016-05-31 08:16
Od vcerejsich 13h se v mem pripade zda byt odesilani ucollectu uz v poradku, grafy na portalu turris.cz uz jsou zelene. S routerem jsem pritom kolem poledne nic neprovadel :cool:
Nadřazený - - Od PabloRadegast (>) Dne 2016-05-31 08:24
Já jsem na tom stejně. Včera jsem zastavil IPv6 tunel, tak ted nevím, jestli to je tím zastavením nebo tým Turrisu s tím konečně něco udělal. Zkusím ten tunel do večera spustit a na noc ho zase vypnu, tak uvidime, jestli to je tím tunelem nebo ne.
Nadřazený - Od Michal Vaner (>>) Dne 2016-05-31 09:20 Hlasů 2
Dobrý den

Oprava byla na naší straně (měli jsme problém s konfigurací serveru, který se projevil asi u 50 lidí). Předpokládám, že se k informování o vyřešení problému tým technické podpory zatím nedostal. Pokud vám tímto naskákaly „neoprávněné“ výpadky, ozvěte se na technickou podporu tech.support@turris.cz, něco s tím udělají. Jen poprosím o trochu trpělivosti, Turris OS 3.0 byl vydán asi po 7 měsících a těch změn (a tudíž i problémů) se naskládalo trochu víc.
- Od jk Dne 2016-05-31 08:54
Taky mi nefungjuje odesilani dat i kdyz turris hlasi ze je vse OK. Nejdriv me postihnula chyba root.key a ted toto 8-), nespneno uz mam 153%, ale za nic z toho sam nemuzu. V predeslych threadech je vyjadreni, ze se na oprave jiz pracuje.
- - Od rudolf004 Dne 2016-05-31 09:08
Mám ten samí problém po upgrade na Turris 3.0 se mi neodesílají data z firewallu.

Může na to dodavatel zareagovat, narůstá tím doba výpadku, už mám přes 11% z povoleného maxima. Nerad bych kvůli tomu přišel o router.
Nadřazený - Od Michal Vaner (>>) Dne 2016-05-31 09:28 Hlasů 3
Dobrý den

Omlouvám se za tým technické podpory, mají toho teď trochu víc a nestíhají (velký upgrade se povedl vydat až po asi 7 měsících místo obvyklého 1.5). Výpadky způsobené naší prodlevou Vám samozřejmě zrušíme (po vyřešení, umíme to jen zpětně). Prosím tedy o trochu trpělivosti, zvlášť pokud jsme Vám upgradem rozbili jen odesílání dat, která chceme my.
- - Od Mitch Dne 2016-05-31 10:14 Hlasů 4
Chápu, že mnohým uživatelům způsobila aktualizace na TurrisOS 3.0 něco problémů a určitou ztrátu času, ale... každý z nás podepsal smlouvu a měl by být " nad věcí" - nejsme jenom my, "tesťáci" a odesílatelé dat... :wink:
Nadřazený - Od TomasA Dne 2016-05-31 19:46
Dnes dopoledne mi přišel z podpory mail s vysvětlením situace, "offline" doba z ucollect-u byla vymazána, za mně spokojenost :cool:
- Od brabitom Dne 2016-06-01 08:07
Jojo, taky výpadky, konkrétně uCollect, po včerejším naplánovaném nočním restartu z důvodu aktualizací. Koukám ale, že se to řeší, tak to zatím neřeším, výpadky mám někde na třech procentech povoleného maxima.
- - Od lcerny Dne 2016-06-06 05:40
Tak se zdá, že se to usadilo, nicméně celkem dost naběhla statistika neodeslaných dat a už jsem na 11 procentech povolených výpadků. Vypadá to, že tohle počítadlo se nenuluje, jak by mělo po 6 měsících. Tedy pokud jsem  správně pochopil podmínky smlouvy. Je to tak ?
Nadřazený - - Od NONES (>>>) Dne 2016-06-08 14:16
Nevím, co myslíte přesně slovy: "Počítadlo se nuluje". Mně se to chová tak, že o výpadky starší než 6 měsíců se začne snižovat procento celkového výpadku. Tj. pokud nebudete mít po 6 měsíců zpětně žádný výpadek v odesílání dat, měl by jste se dostat zpět na 0.00%
Nadřazený - Od lcerny Dne 2016-06-08 15:20
Tak se to vyjasnilo. Prošel jsem statistiky a reset počítadla nenastal, protože jsem vždy "ulovil" alespoň 1 hodinu výpadku po 5 měsících :-(
Asi osud připojení v horském údolí přes wifi ...

Díky.
- Od 1x23 Dne 2016-06-09 15:26
mel jsem taky vypadky sobota 15h a nedele. 10h
- Od MJ Dne 2016-06-15 12:44
Výpadky ucollectu se přestaly projevovat, ale pro změnu se objevily výpadky odesílání firewallu. Vypadá to na nějaký bug v ucollectovém modulu pro FW. Syslog říká:

2016-06-15T13:35:30+02:00 info ucollect[20655]: Activating plugin Fwup
2016-06-15T13:35:30+02:00 info ucollect[20655]: FWUp config 48834208 with 2 sets
2016-06-15T13:35:30+02:00 err ucollect[20655]: Signal 11/0/1 on addr 0x41000000
2016-06-15T13:35:30+02:00 err ucollect[20655]: Signal 11 in plugin Fwup (failed 5 times before)
2016-06-15T13:35:30+02:00 info ucollect[20655]: Removing plugin Fwup
- Od honza Dne 2016-06-20 19:56
Dobrý den,

dosud jsem po přechodu na TurrisOS3 nezaznamenal žádný problém. Přesto mě při dnešní návštěvě překvapila velikost výpadku. Vědomě jsem měl celou domácnost preventivně odpojenou na 4 hodiny kvůli bouřce. Lze zjistit výpadek 119 hodin?

Děkuji

Honza
- - Od croco Dne 2016-07-01 07:53
Po krátké době klidu jsem za včerejšek opět nasbíral 13 hodin na Firewall a 0 hodin uCollect.
Nadřazený - - Od NONES (>>>) Dne 2016-07-01 10:19
Jsem na tom úplně stejně, jako Vy .... uCollect data posílá, firewall sbírá hodiny výpadků. Napíšu na technickou podporu Turrisu.
Nadřazený - Od Pepe (>) Dne 2016-07-01 12:54
Zvláštní. U mě vše v poho.
Nadřazený - Od Charon351 Dne 2016-07-05 10:01
Také mi přiskakují hodiny u výpadku firewalu, ale může to být i tím, že od verze 3.0 a teď i 3.1 mi náhodně padá připojení ven, nejsem schopný říct zda se zasekává modem od upc v bridge modu, nebo se děje něco turrisovi, někdy pomůže restart jednoho jindy druhého a občas musím oba. Je to dost nepříjemné.
Nadřazený - - Od mkyral Dne 2016-07-05 10:08
Tak mně dnes dorazil email, že mám u FW výpadek 24 hodin. Přitom uCollect normálně odesílal. A když se chci kouknout do Forisu, tak tam na mně vyskočí akorát chybová hláška:

AttributeError("'NoneType' object has no attribute 'decimal'",)
Nadřazený - - Od mkyral Dne 2016-07-05 10:46
Tak po restartu turrisu se oba problémy opravily. Takže těžko říct, co to bylo. Ale asi to spolu nějak souviselo.
Nadřazený - Od Aneta Šťastná Dne 2016-07-29 15:25
Tento problém spočívá v rozbité komunikaci s kryptočipem atsha. Více viz https://www.turris.cz/forum/topic_show.pl?pid=10043
Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Výpadky odesílání dat po upgrade na TurrisOS 3.0 ?

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill