Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Pomoc s připojením Routeru
- - Od Majlou Dne 2016-06-22 19:13 Upraveno 2016-06-22 19:18 Hlasů 1
Dobrý den,

Dnes mi přišel tento E-mail:

nájemní smlouva, na jejímž základě máte pronajatý router Turris se sériovým číslem ........, Vás zavazuje k používání routeru Turris jako hlavního přístupového bodu k síti internet dostupného pod veřejnou IP adresou. Podle našeho zjištění je však Váš router Turris umístěn za zařízením provádějícím překlad adres (NAT) a vlastní veřejnou IP adresu tedy nemá.

Tato situace je bohužel vzhledem k povaze projektu nevhodná. Jedním z důležitých zdrojů dat pro analýzy v rámci projektu Turris jsou informace z firewallu Vašeho zařízení. V případě umístění routeru "za NATem" mají však takové informace daleko menší hodnotu, neboť router není přímo z Internetu dostupný.

Skutečnost, že router je z našeho pohledu umístěn za NATem, může mít několik důvodů:
* Vaše připojení nemá veřejnou IP adresu.
* Vaše připojení vyžaduje modem, který zároveň provádí NAT. V tomto případě  doporučujeme přepnutí zařízení do módu "bridge", což tuto situaci řeší.


Problém je ten, že poskytovatel mi tvrdí, že mám veřejnou IP adresu (platím ji každý měsíc) a jiný router doma nemám zapojený. jediné co mám na půdě je Switche.
Mám připojený Turris přímo a tak nechápu, co se děje.

Můžete mi prosím někdo pomoci s řešením této situace?
Nadřazený - - Od TomasD Dne 2016-06-22 19:32
Dobrý den,

právě dnes jsem obdržel stejný mail.
Také hledám/čekám na radu/řešení.
Nadřazený - - Od Majlou Dne 2016-06-22 19:34
Vůbec to nechápu. Doted nebyl problém a najednou je? U mne se nic nezměnilo.
Nadřazený - - Od kolul.mojeid.cz Dne 2016-06-22 19:40
Možná to bude tím, že dodržování smlouvy začali řešit až teď, protože čekali, že lidi, když něco podepisují tak vědí k čemu je to zavazuje, ale nejspíše s tím má pár lidí problém:wink:
Nadřazený - - Od Majlou Dne 2016-06-22 19:45
V mém případě nevím, co bych měl více udělat. Mám od ISP Veřejnou IP adresu a router Turris mám napřímo. Proto nechápu, co se děje.
Nadřazený - - Od commar (>>) Dne 2016-06-22 19:47
A co kdyby jste nám pro začátek napsali jaké IP adresy vám to ukazuje a jak to máte nastavené a připojené?
Nadřazený - - Od Majlou Dne 2016-06-22 19:53 Upraveno 2016-06-22 20:24
V routeru to ukazuje: 192.168.88.242
a na webu ukazuje: 37.221.241.189

Z anteny od střechy mi vede kabel přímo do Turrisu (zdířka Wan)

Nastaveno mám na Wan - DHCP automaticky

(edit) Chápu tedy tak, že mi poskytovatel překládá IP adresu?
Nadřazený - - Od Elty (>) Dne 2016-06-22 20:46
Na routeru máte rozsah vnitřní sítě, tedy před Turrisem je jiný HW, který provádí překlad.
Nadřazený - Od Majlou Dne 2016-06-22 20:55
Už tomu rozumím. Zítra bude vyřešeno
Nadřazený - Od commar (>>) Dne 2016-06-22 20:58
Asi něco na té střeše má svůj DHCP server...
Nadřazený - - Od TomasD Dne 2016-06-23 03:04
Je k dispozici nějaká stránka, kde bych si mohl otestovat provedené změny nastavení, zda má náprava byla úspěšná?
Která by zkontrolovala zda router Turris komunikuje tak jak má (dle smlouvy)?
Nadřazený - - Od Elty (>) Dne 2016-06-23 06:13
Klidně www.mojeip.cz a zkontrolovat, že stejná IP je i na WAN rozhraní Turrise.
Nadřazený - - Od hybner Dne 2016-06-23 15:24
To neni relevantni. Ja mam napriklad NAT 1:1. Tzn. mam na wan adresu z privatniho rozsahu (192.168.x.x), ale ISP mi ji natuje 1:1 na verejnou, kterou mam jen ja.
Nadřazený - Od araman Dne 2016-06-24 07:30
Takhle jsem to měl taky a tymu turris se to nelibilo..  přišelo upozornění o nápravu stavu.
Nadřazený - - Od Majlou Dne 2016-06-24 10:15
Tak přesně tohle mám i já.
Jen došlo k problému, že jak jsem původní router Tenda vyměnil za Turris, tak ta veřejná IP směrovala na MAC adresu toho routeru Tenda a bylo tedy zapotřebý přesměrovat IP na MAC adresu Turisse

Snad je tím problém vyřešen. Poskytovatel mi napsal toto:

EMAIL 1:
bohuzel u nas je verejna adresa vzdy spojena s NATem. I kdyby chom Vam dali verejnou adresu primo do zarizeni, tak tato adresa nasledne bude 2xNATovana. Jednou u Vas na nasi lokalni sit a na nasem centralnim routeru opet na verejnou adresu. Nyni je adresa NATovana a to poze jednou a to NATem 1:1. To znamena ze pod udanou verejnou adresou vystupuje pouze Vas router Turris a to i kdyz ma v sobe zadanou vnitrni adresu. Nat 1:1 znamena jedna adresa verejna : jedne adrese interni.
Je to bezne reseni u poskytovatelu internetu, nebot timto se setri verejne adresy, kterych je vseobecne celosvetove malo.


EMAIL 2:
To ze bychom dali prijimaci zarizeni do bridge nic neresi. A bohuzel to ani nelze z hlediska topologie nasi site.
Verejne adresy jsou vzdy routovany na nas centralni bod pro lokalitu (centralni router v lokalite). Za timto bodem je jiz na vnitrnich adresach resen system nastaveni rychlosti pro jednotlive zakazniky a je na vnitrnich adresach resena cela topologie site. K Vam vede od centralniho bodu cca 6 dalsich routeru nasi topologie site, ktere jsou jiz na vnitrnich adresach proto bridge nic neresi.
Jen pro vysvetleni. Do dnes jsme Vam pridelenou verejnou adresu smerovali na zarizeni s MAC adresou, ktera neexistovala. Proto se zastupci z projektu nemohli prihlasit na Vas router. To jsme nyni opravili a pod danou verejnou IP adresou (.........) vystupuje vas router na venek, ale jiz pri zadani teto adresy se z projektu mohou prihlasit na router.


Ještě poprosím někoho zkušeného: Jak mám nastavit Turrise abych se na něj přihlásil z venku? Mohl by mi někdo pomoct?
Nadřazený - - Od machfilip Dne 2016-06-24 10:27 Hlasů 1
Nadřazený - Od Majlou Dne 2016-06-24 10:30 Upraveno 2016-06-24 10:40
To mi právě nejde. Když povolím port a otestuji to, tak mi to z venku napíše Chyba spojení

EDIT: Už to jde :)
Nadřazený - Od CIJOML (>) Dne 2016-06-23 12:47
To zarizeni pred turrisem prepnete do modu bridge. Muze byt jeste problem s MAC adresou smerem k providerovi
Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Pomoc s připojením Routeru

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill