Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Veřejnost / Všeobecná diskuse / WAN - statická IP - problem (uzamčeno)
- - Od Sabalos Dne 2016-10-18 20:31
Přeji hezký den,

Nejsem si jistý, zdali píši do správného fóra. Pokud jsem nesprávně, tak prosím předem za prominutí.

Včera mi přišel router Turris Omnia (model RTROM01), chtěl jsem ihned vyzkoušet, ale narazil jsem hned při nastavování WAN.
Můj IPS (internext) mi přidělil statickou IP adresu (a potřebné údaje k tomu: bránu, masku a DNS). Když tyto údaje zadám do Turris Omnia, tak již při uložení nastavení mi napíše „Do zdířky WAN není zapojený kabel, Vaše připojení do internetu zřejmě nebude fungovat.“. A opravdu internet nefunguje a router se nedokáže připojit. Kontrolka na WAN bliká.
Přitom stejný kabel využívám se starým routrem (TP-LINK, TL-WR841ND), a vše funguje.
Když připojím kabel od IPS do TP-link a následně vedu kabel z lan portu TP-link do WAN portu turris Omnia (a nastavím protokol pro WAN DHCP), tak se Turris Omnia bez potíží připojí na internet a funguje.

Mohl by mi prosím někdo poradit, co dělám špatně? Děkuji a přeji hezký den.
Nadřazený - - Od Pepe (>) Dne 2016-10-18 20:59
Dobrý večer i tobě.
Buď ISP ti omezil připojení na MAC adresu TP-Linku, kterou jsi mu musel nadiktovat a teď nezbývá nic jiného než mu zavolat a nadiktovat MAC adresu Turrise případně nastavit vlastní MAC adresu v rozhraní a nebo zkus přeskočit prvotní nastavení (wizard) - ve Forisu vyberte vlevo WAN nastavit, uložit změny a znovu se vrátit k prvotnímu nastavení (pokud jsi neměnil LAN IP adresu routeru, tak se tam pak můžeš vrátit pomocí http://192.168.1.1/wizard ) a je ještě třetí možnost, že doopravdy ve WANu není připojený kabel.
Nadřazený - - Od Sabalos Dne 2016-10-19 18:26
Dobrý večer

-kabel je určitě zastrčený, opakovaně jsem to kontroloval.
-nastavit MAC adresu starého routru do Omnie nepomohlo.
-také jsem vyzkoušel kabel od IPS strčit přímo do počítače, nastavit IP, bránu, masku, DNS (vyzkoušeno s i bez změny MAC adresy) a nejede mi to

Pokusím se kontaktovat IPS, a popíšu mu můj problém.

Děkuji za radu
Nadřazený - - Od Pepe (>) Dne 2016-10-19 19:05 Upraveno 2016-10-19 19:10 Hlasů 1
Dobrý večer,
Tak to bude určitě MAC adresou. Musíte kontaktovat Vašeho ISP.
Podle stránek Vašeho providera:
Z FAQ: Když připojíte nový počítač nebo WiFi router k internetu
"Koupíte-li si nový počítač nebo WiFi-router a pokusíte-li se jej připojit k internetu, nepodaří se Vám navázat spojení, protože náš systém nenajde shodu mezi vnitřní síťovou adresou nového zařízení (tzv. MAC adresa) a záznamem v naší databázi, který byl pořízen při zprovoznění Vaší přípojky. Proto jsme pro vás zprovoznili možnost načtení MAC adresy nového zařízení jednoduše pomocí SMS zprávy.

Jak na to:
Pošlete SMS zprávu na číslo 603 256 220 ve tvaru: MAC číslo_smlouvy
Např: MAC B12345
Tuto službu můžete využívat 24 hodin denně, s limitem 1 změny za hodinu. Původní MAC adresa se z naší databáze vymaže. "

Kamarádovi přes MAC adresu to taky nešlo, ale domníval jsem se, že Omnie už to bude mít opravené nebo záleží, jak to má provider nastavené.
Nadřazený - Od Sabalos Dne 2016-10-19 19:36
Dobrý večer,

To bylo ono, napsal jsem email, už to jede.

Děkuji za pomoc!
Nahoru Téma Veřejnost / Všeobecná diskuse / WAN - statická IP - problem (uzamčeno)

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill