Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Výpadky internetu
- - Od pavelhusek Dne 2016-11-06 22:52
Mám první generaci Turrisu a už běží více než 2 roky v nepřetržitém provozu, ale posledních pár dní mi přestává fungovat připojení k internetu, což se bohužel promítá i do odesílání statistik a dalších dat, které přes Turris sbíráte. Internet nefunguje, dokud Turris nerestartuji - samo to nenaskočí. Restart vždy pomůže a internet po něm několik hodin funguje. Vnitřní síť LAN ale při výpadku funguje, takže počítače mohou mezi sebou komunikovat, problém je pouze s WAN. Myslel jsem si, že se jedná o špatnou konfiguraci, tak jsem jej uvedl pomocí tlačítka do továrního nastavení, ale problém se znovu po několika hodinách opakoval. Problém u poskytovatele na 100% vyloučit nemohu, nicméně sousedi se stejným poskytovatelem si žádných výpadků nevšimli a výpadek vždy vyřeší restart Turrisu. Nevíte čím by to mohlo být způsobeno? Nemohla to způsobit třeba nějaká aktualizace? Vůbec nevím čeho se chytnout, takže pokud by vás zajímalo více informací, tak je samozřejmě doplním. Děkuji.
Nadřazený - - Od CIJOML (>) Dne 2016-11-07 08:20 Hlasů 1
Stalo se mi to same, pomohlo az nahrat nejnovejsi verzi pres SD kartu podle navodu a provest kompletni reset.
Nadřazený - Od pavelhusek Dne 2016-11-07 17:32
Děkuji, tímto jsem si už prošel před nějakou dobou, takže to zkusím znovu. Snad mi to také pomůže.
Nadřazený - - Od pavelhusek Dne 2016-11-08 06:34
Včera jsem udělal obnovení přes SD kartu krok po kroku pomocí tohoto návodu https://www.turris.cz/doc/cs/troubleshooting/sdcard_recovery, ale přes noc to zase vypadlo. Ráno opět stačilo router jen restartovat a internet naskočil.
Už jsem nasbíral 56 hodin výpadků (bez toho dnešního). Navíc když nejsem doma, tak se něj nijak na dálku nedostanu, abych ho restartoval, když se do něj bez internetu nepřipojím. Snad nebudu muset Turris vrátit. Omnia se mi sice líbí, ale nyní jsem s ní ve svém rozpočtu nepočítal, když mám ještě třičtvrtě roku sbírat data pro CZNIC pomocí toho starého.

Poradíte mi, co s tím dělat? I kdyby to bylo, že bych musel Turris vrátit, protože doma potřebuji funkční router a Turris nemohu odsunout jenom tak na druhou kolej, aby mi jeho výpadek neodstavil internet.

Děkuji.
Nadřazený - Od CIJOML (>) Dne 2016-11-08 08:29
kontaktujte cznic at vam vymeni router.
Nadřazený - - Od NONES (>>>) Dne 2016-11-08 19:04
Obraťte se přímo na technickou podporu (tech.support@turris.cz) ... oni si od Vás vyžádají další potřebné věci pro analýzu vašeho problému (logy ...)

Zde na fóru Vám s tím pravděpodobně nepomůže nikdo.
Nadřazený - Od pavelhusek Dne 2016-11-08 22:25
Děkuji, na podporu jsem se samozřejmě obrátil ještě dříve než na fórum, ale četl jsem, že toho teď mají moc, tak jsem se zkusil zeptat i tu.
- - Od meitner.mojeid. Dne 2016-11-08 10:24
Mohlo by to být i u poskytovatele. Jaký je to poskytovatel a jaký modem? Měl jsem nějaké problémy s modemem Compal - při měření rychlosti čas od času vyskočí socket error, internet jinak jede, ale data se neodesílají. Při nějakém větším vytížení například při stahování a odesílání iso obrazů se to čas od času kousne - řešením je restart modemu poskytovatele odpojením od elektřiny na cca minutu.
Nadřazený - - Od Pepe (>) Dne 2016-11-08 10:35 Upraveno 2016-11-08 10:41
Odpojení z elektřiny není nutné. Taky jsem ho měl a nadával jsem na to, že to musím každý den restartovat. Stačilo stisknout zadní tlačítko pro vypnutí/zapnutí. Přes administraci to nepomohlo. Hlavně, že problém je globální, ale aby to vyřešili to ne.
Koho by restartování nebavilo, stačí kontaktovat technickou podporu a případné přepojení na specialistu, ten by měl už být informován o problému a dodají Vám Technicolor případně si můžete sehnat Cisco.
Nadřazený - - Od meitner.mojeid. Dne 2016-11-08 10:42
Cisco v bridge módu je asi OK, ale k rychlosti nad 140 Mb už UPC dává jiné modemy - Ubee, Technicolor nebo Compal. S technicolorem nemám moc dobré zkušenosti - měl jsem asi 3, Ubee jsem měl cca 2 a byl jsem s ním nejspokojenější. Bohužel některé kabelové modemy jsou dost citlivé na odstup signálu od šumu. Když je špatný signál, nebo velký šum, tak se prostě nemusí "naladit". Ladění probíhá jednou či vícekrát za měsíc, modem si stahuje konfigurační soubor, kde má uvedeno mimo jiné rychlost internetu, kterou smí využívat.
Nadřazený - - Od Pepe (>) Dne 2016-11-08 10:50 Upraveno 2016-11-08 10:53
Já mam Cisco EPC3208 a na 200 Mb ok, ale nejsem si jistý, jestli to zvládne víc. Cisco EPC3925 v NATu +- 150 Mb a v bridge +- 250 Mb by to mělo zvládnout. Když jsem to řešil, tak poprvé vyměnili modem to vůbec nepomohlo a po té jsme se dohodli, že si najdu jiný modem, ale že by technik vyzkoušel zásuvku nebo zkontroloval signál to se říct nedá. Když ho vyměňoval řekl akorát, že to koukal z ústředí a že signál OK.
Ten socket jsem měl právě s T3 timeoutem spojený, což jsem zdůrazňoval a specialista následně řekl, že to je předáno specialistům do Holandska a od té doby akorát vidím, že UPC ho označuje jako premiový modem. S tou administrací bych si ho nedovolil ani tak nazvat. :lol:
Je velká škoda, že neexistuje euroDOCSIS modem pro SFP v případě Omnie nebo že zatím UPC vnucuje jejich modemy a není možné si připojit vlastní.
Nadřazený - - Od meitner.mojeid. Dne 2016-11-08 11:22
Bohužel pokud má někdo rychlost vyšší skutečně než 140 Mb, tak i když to to cisco v bridgi zvládne, určitě ho nekupovat. Aktuálně ho totiž není možné na smlouvu přidat - jsou evidované jako modemy do 140 Mb a poskytovatele nebude zajímat, že jste si ho koupil na aukru třeba za 500 a že by v bridgi fungovalo, ale bude ho považovat za nekompatibilní s vyšší rychlostí internetu a navedení na zákaznický účet pro vyšší rychlosti zatrhne. Je to poměrně hlídané jako nepovolená kombinace, aby se předešlo reklamacím na rychlost či stabilitu internetu.
Nadřazený - Od Pepe (>) Dne 2016-11-08 11:50
Aha, to jsem nevěděl. Ještě nedávno to bylo mozne. To je pro mě docela zásadní informace. Děkuji.
Nadřazený - - Od pavelhusek Dne 2016-11-08 22:30
Internet mám od cyrilek.net, je to občanské sdružení, rychlosti jsou solidní často přes 50Mbit/s DOWN, 20 Mbit/s UP, připojení je přes wifi 5GHz, na střeše mám nějaký Mikrotik, který je ale přemostěný přímo na Turris, kvůli veřejné IP. Zkoušel jsem při výpadku odpojit od elektřiny ten Mikrotik, ale nepomohlo to, vždy pomůže až restart Turrisu. Začalo to dělat poslední dobou, přesněji od 1. listopadu, dříve to šlo téměř bez problémů.
Nadřazený - Od zachyunl Dne 2016-11-15 07:23
Koukám na další problém s wanem, mně to bohužel dělá také. Našel jste funkční řešení, vyjma restartu Turrise?
Nadřazený - Od pavkadox Dne 2016-11-16 21:03
Dopadnul jsem podobně. V neděli mi vypadlo napájení (výpadek 220V) a nastartování přestal chodit internet. I přes pokusy s přenastevením parametrů a následnými rebooty jsem nezvítězil. V logu jsem narazil na
2016-11-13T21:34:34+01:00 info ucollect[4634]: Reconnecting to api.turris.cz:5679 now
2016-11-13T21:34:34+01:00 info ucollect[4634]: Socat started
2016-11-13T21:34:34+01:00 err ucollect[4634]: Failed to resolve uplink api.turris.cz:5679: Name or service not known
2016-11-13T21:34:34+01:00 warning ucollect[4634]: Didn't get any V4 address in resolution of api.turris.cz
2016-11-13T21:34:34+01:00 warning ucollect[4634]: Didn't get any V6 address in resolution of api.turris.cz
2016-11-13T21:34:34+01:00 info kernel[]: [  840.961475] socat[10105]: unhandled signal 11 at 00000000 nip 10024ee0 lr 10021728 code 30001
2016-11-13T21:34:34+01:00 warning ucollect[4634]: Remote closed the uplink api.turris.cz:5679, reconnecting
2016-11-13T21:34:34+01:00 warning ucollect[4634]: epoll_wait on 4 interrupted, retry
2016-11-13T21:34:34+01:00 info ucollect[4634]: Reconnecting to api.turris.cz:5679 now
2016-11-13T21:34:34+01:00 warning ucollect[4634]: Reconnecting too often, waiting a little while

Má někdo radu ?
Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Výpadky internetu

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill