Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Šifrování NAS
- - Od falonso Dne 2015-06-07 00:24
Zdravím,
jsem v tomhle amatér a mám asi hloupý dotaz, ale chtěl bych se zeptat, jestli jde nějak šifrovat disk, který chci připojit k Turrisu jako NAS?  Jde o to, že momentálně jej mám šifrovaný Bitlockerem v PC a sdílený v síti, ale chtěl bych jej mít trvale přístupný jako NAS a nechci se vzdávat šifrování. Jsem v tomhle směru docela paranoidní.
Nadřazený - - Od Ondřej Caletka (>>>) Dne 2015-06-07 16:41
Proti čemu se přesně chcete chránit? Pokud ten disk bude v NASu, stejně z něj budou data dostupná v otevřené podobě po síti. Čili jediný přínos šifrování můžete mít z toho, že když se k vám domů někdo fyzicky vloupá, a disk si odnese, data z něj nepřečte.

V každém případě šifrování se v linuxu dělá nejčastěji pomocí LUKS, který je pravděpodobně nějak možné provozovat i na OpenWRT: http://wiki.openwrt.org/doc/howto/usb.storage#luks
Připravte se ale na to, že výkon disku vlivem šifrování poklesne.
Nadřazený - - Od falonso Dne 2015-06-07 22:20
Ideálně proti jakémukoliv nevyžádanému přístupu :D Myslel jsem, že by to fungovalo tak, že k přístupu na NAS bude třeba zadat heslo, jinak budou data šifrovaná - tak, jako když mám zašifrovaný disk v PC - dokud nezadám heslo, k datům se nedostanu.
Nadřazený - Od Ondřej Caletka (>>>) Dne 2015-06-09 08:46