Forum Turris
Fórum Turris Nápověda

Milí majitelé routerů Turris,

toto fórum bylo 9. 12. 2016 zmrazeno a nahrazeno naším novým Turris fórem. Ještě chvíli bude dostupné k prohlížení, ale již zde není možné přispívat. Více informací naleznete v oznámení o uzavření fóra.


Dear Turris routers users,

this forum has been frozen on Dec 9th, 2016 and replaced by our new Turris forum. It will be read-only accessible for some time after. For more information, read the announcement about closing the forum.

Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Špatně fungující router
- - Od rehachyn Dne 2014-10-03 11:34 Upraveno 2014-10-03 11:43
Dobrý den,

nemá někdo zkušenost s tím, že by mu po poslední aktualizaci router přestal fungovat resp. "routovat" ?
Pokud resetnu tovární nastavení, všechno běží jak má, router funguje, dokud se nenainstalují všechny aktuální balíky, potom mi ani po kabelu, ani po wifi žádné zařízení nepřistoupí na web.
Z LuCi ale jsem v diagnostice schopný pingnout jakoukoliv stránku.

verze firmwaru: OpenWrt turris r40351 / LuCI Trunk (git-3ad374f)
verze kernel:     3.10.18-3a38986a4e5e869c1bdacc2a0ad7aa0f

při těchto verzích začaly problémy.
Nadřazený - - Od David K. Dne 2014-10-03 17:17
Nadřazený - - Od rehachyn Dne 2014-10-03 17:38 Upraveno 2014-10-03 17:44
Moc moudrý z toho bohužel nejsem, naštěstí se zamnou odpoledne zastavil člověk, který si rozumí s OpenWrt, říkal že to vypadá jakoby nefungoval DNS server přímo na routeru, po chvilce laborování jej přestavil na náš lokální, který běží na síti a všechno funguje jak má, přenastavil ho na samotném routeru, vnutit windowsu třeba googlovský DNS nepomáhalo. Zkusil jsem spustit updater.sh -n , skončil s kodem

+ EXIT_CODE=0
+ rm -rf /tmp/update /tmp/update-state/pid /tmp/update-state/lock /usr/share/updater/packages /usr/share/updater/plan
+ exit 0

vše funguje jak má, bohužel nevim jestli je to mým přičiněním a nebo tím, že kamarádovo řešení funguje dál jak má. Nejsem sice IT začátečník, ale s OpenWrt a Linuxem jsem nikdy extra kamarád nebyl.

EDIT: Kamarádovo řešení funguje stále, předtím router přidělil jako DNS server počítači sám sebe, teď mi a ostatním zařízením přiděli IP našeho lokálního dns serveru. Tím pádem nevím jestli mám vlastně co řešit, nicméně vše začlo s poslední vlnou aktualizací.
Nadřazený - Od Michal Vaner (>>) Dne 2014-10-06 08:22
Dobrý den

Zkontrolujte si, prosím, jestli jste tím nevyřadil sběr dat. Více informací o tom, co se může stát, je zde:
https://www.turris.cz/doc/navody/dns
Nadřazený - - Od Pavel Žid Dne 2014-10-03 18:02
Ano, setkal. Poslední update opravdu nefunkčnost způsobil (a to jsem krom dvou oddělených wifi nic zvláštního nenastavoval). Zprovoznit se mi turris podařilo až po obnovení do továrního nastavení s nutností využít již výše odkazovaný postup. Zjevně se avizovaná Oprava pádů updateru nepovedla na všech konfiguracích :-).
Nadřazený - Od rehachyn Dne 2014-10-03 18:09
No, zatím vše funguje, zarazilo mne jen že v avizovaném postupu jde o uplně jiné příznaky, ale tak, hlavní je, že vše funguje jak má, delší dobu bych se bez routeru neobešel a zrovna se mi neválí nikde žádný náhradní.
Nadřazený - Od Mira.S Dne 2014-10-03 23:09
Mně napadlo jestli není podobný tento případ
https://www.turris.cz/forum/topic_show.pl?pid=1439
- Od Šemík Dne 2014-10-05 20:09
Začalo to někdy 1. října... Dostal jsem se k řešení až dnes. U mě pomohlo vypnutí forwardování DNS resolveru.
https://www.evernote.com/shard/s298/sh/77ce11a4-8883-41e4-8094-04f8fad34d18/d5be31f3b3eaacd852017dfbfcace4eb
- - Od Ohm711 Dne 2014-10-08 12:28
Nevím, jestli jestli je můj problém způsoben aktualizací a nebo něčím jiným, ale stalo se mi toto:
Včera jsem byl mimo domov a  chtěl jsem se přes vzdálenou plochu připojit k PC. Bohužel mi to hlásilo, že je PC offline. Když jsem přišel domů, tak jsem viděl, že PC je normálně připojený k wifi, ale nejde net.
Po chvíli jsem zjistil, že net nejde ani na druhém notebooku a ani na tabletu. Na mobilu ale net překvapivě fungoval. Jedná se o mobil, se kterým si router nerozumí a na mobilu pak nejde net (je tu o tom vlákno). Jako řešení bylo řečeno vytvořit další wifi s vypnutým WMM.
Takže všechna 3 zařízení na stejné wifi nejdou, mobil na samostatné wifi jede. Ihned jsem zkusil připojit se notebookem a k druhé síti. Net ale nešel. To samé na tabletu. Mobil stále OK. Zkusil jsem se tedy s notebookem připojit k routeru přes kabel. Net opět nešel, na mobilu ano. Turris jsem odpojil, ADSL router přepnul z bridge na routování, zapnul wifi a net hned začal fungovat na všech zařízeních.
Takže co teť? Asi provést tovární nastavení a vše nastavit znovu? Za jak dlouho se to opět podělá? Už mě to přestává bavit, to je pořád nějaký problém. Mizerný router od O2 jsem nastavil a roky na něj nikdo nesahal a vše fungovalo. U turrise pořád něco blbne nebo nefunguje.
Silně uvažuji, že to vrátím.
Nadřazený - - Od Ohm711 Dne 2014-10-08 13:01
Takže u mě za to může také aktualizace. Router jsem vrátil do továrního nastavení (dlouhým držením tlačítka) a provedl základní nastavení. Internet začal fungovat. Router vyžadoval restart, aby mohl nainstalovat aktualizace.
Po restartu internet opět nejde.
Může mi někdo z pověřených lidí napsat jednoduchý návod jak problém rychle vyřešit? Pokud ne, tak router vracím. Opravdu nebudu po každé aktualizaci trávit hodiny řešením proč to opět nefunguje.
Nadřazený - - Od NONES (>>>) Dne 2014-10-08 13:27
Jo, poslední aktualizace byla nějaká divná. V pondělí jsem potřeboval restartovat router. A po restartu se začal chovat divně. DNS podle testu ve Forisu OK. Z LAN jsem se dostal na router, NAS v Turrisu i na kabelový modem před Turrisem. Cokoliv do Internetu končilo chybou. Laborovat mě bavilo asi tak hodinu, pak jsem zmáčkl "magické" resetovací tlačítko na zádech routeru a vše bylo OK. Jediný malý problémek byl ten, že jsem musel všechna svá nastavení a speciality nastavovat od začátku znovu, protože každý den si zálohu nastavení nedělám a aplikace té poslední (z 23.9.2014) vedla k úplně stejnému chování routeru jako před restartem do továrního nastavení. Ale už je to za námi. Jsme členy experimentálního projektu, tak jsme občas donuceni experimentovat i proti své vůli. Byl to můj první reset routeru do továrního nastavení od doby, co ho mám (cca půl roku).
Nadřazený - - Od Ohm711 Dne 2014-10-08 13:46
U mě reset pomohl jen do doby než si router znovu stáhnul aktualizace. Poté internet opět nejde.
Už jsem zjistil proč k tomu došlo. Prý byl krátký výpadek elektřiny. Router se tedy vypnul a při spouštění si nainstaloval aktualizace, které způsobují jeho nefunkčnost.
Počkám tedy na návod jak to jednoduše rozchodit. Do té dobu bude turris odpojený.
Nadřazený - - Od Martin Sojka Dne 2014-10-08 18:03
Dobrý den, bohužel návod, jak to "jednoduše rozchodit" zatím nemáme. Jde o chybu, kterou se snažíme opravit. Prozatím je možné použít workaround: restartovat po rebootu  unbound (/etc/init.d/unbound restart).
Nadřazený - - Od Ohm711 Dne 2014-10-09 05:55
Aha, takže jste vydali aktualizaci, díky které router přestane fungovat a nevíte jak to napravit?
Vydáte opravnou aktualizaci a nebo se bude muset něco nastavovat ručně? Budete počítat do výpadků i toto období, kdy router nefunguje?
Jsem laik. "restartovat po rebootu  unbound (/etc/init.d/unbound restart)" mi pomůže úplně stejně jako kdybyste mi řekl, že u Vás včera pršelo...
Nadřazený - Od David K. Dne 2014-10-09 07:42 Hlasů 1
Pripojte se pres ssh navod zde: https://www.turris.cz/doc/navody/ssh a zadejte prikaz /etc/init.d/unbound restart
Nadřazený - - Od Jan Čermák (>>) Dne 2014-10-09 14:10
Kolega dnes již problém vyřešil, až ověříme, že se tím náhodou nepokazí něco dalšího, vydáme urychleně záplatu - někdy během zítřka by to mělo být.

K výpadkům posílání dat by docházet nemělo, protože resolvování domén na routeru funguje korektně, ale nefunguje na připojených zařízeních. Na druhou stranu možná nemá smysl mít router, přes který se nedá připojit do internetu, zapojený jen proto, aby odesílal nějaká data. Pokud tedy budete mít v důsledku tohoto problému větší množství výpadků dat a budete je chtít odstranit, kontaktujte nás prosím na emailu info@turris.cz.
Nadřazený - - Od Ohm711 Dne 2014-10-16 23:55
Takže po několika dnech nečinnosti jsem zkusil router znovu zapojit, resetovat a vše znovu nastavit. Internet opět začal fungovat.
Nicméně nastal jeden problém. Na jednom notebooku (HP 620) net funguje, ale po chvilce nečinnosti se už k netu nepřipojí. Vlastně úplně to samé jako se řeší v tématu "Samovolné odpojování zařízení na WIFI". Jenže s tím rozdílem, že to začalo až teť a vypnutí WMM nepomáhá. Na notebooku nebylo nic přenastavováno. Ostatní zařízení jedou.
Zkusil jsem změnit kanál wifi, ale beze změny.
Je to matky notebook a tlačí na mě, ať router už konečně vyhodím...
Nějaký tip jak toto vyřešit a nebo skutečně zahodit a mít konečně klid?
Nadřazený - - Od NONES (>>>) Dne 2014-10-17 05:35 Upraveno 2014-10-17 05:38
Vyhodit asi neni dobry napad. Router jeste neni vas majetek, mate ho jen v pronajmu. Ale pokud s nim nejste spokojeny, da se bez problemu vratit do CZ.NIC (dalsich cekatelu na prideleni routeru je urcite dost). A - koneckoncu - co by jste neudelal pro klid v rodine, ze?
Nadřazený - - Od Ohm711 Dne 2014-10-17 06:12
Pochopitelně jsem to nemyslel doslovně.
Nadřazený - - Od Ohm711 Dne 2014-10-31 00:02
Problém je vyřešený. Turris jsem vrátil a koupil TP-link za 2k. Vše funguje na výbornou, absolutně bez problémů. Vřele doporučuji!
Nadřazený - Od NONES (>>>) Dne 2014-10-31 06:25 Hlasů 1
To je taky řešení! Dobrý :lol:
Nadřazený - - Od Jiri.Sko Dne 2014-10-09 00:05
Obávám se, že mám úplně stejný problém. V pondělí vypadla elektřina a od té doby doma nejde internet, ani po opětovném restartu routeru (ale LAN a WLAN fičí).
Dneska večer už se snad dostanu domů a zjistím příčinu, do té doby se mi jen bude kumulovat výpadek odesílání dat. :D
Nadřazený - - Od Ohm711 Dne 2014-10-09 05:57
V tomto stavu nefunkčnosti mi router stále odesílal data. Výpadek podle grafu nebyl.
Nadřazený - Od Jiri.Sko Dne 2014-10-09 08:19 Upraveno 2014-10-09 22:10
Tak podle čerstvých dat to vypadá, že se to během včerejška nějak rozjelo, takže to možná byla jen shoda náhod a nějaký výpadek u ISP (i když by teda byl pekelně dlouhý), no uvidím večer, až budu fyzicky u routeru.

Edit: Bohužel asi nic nezjistím. Zřejmě došlo k dalšímu výpadku elektřiny, protože obě zařízení (turris i mikrotik AP před ním) mají stejný uptime ukazující přesně na dobu, kdy začal fungovat internet (a plnit se statistiky odesílání), takže z doby předtím, kdy to nefungovalo, nemám žádný log. Teď to jede, v logu nic divného nevidím, takže bůhví, kde byl problém.
Nahoru Téma Majitelé routerů / Technická podpora / Špatně fungující router

Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2013 Markus Wichitill